پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:04 - 1393/05/20

بازار فالگیری در متروی تهران/ عکس

مدتی است که بازار فالگیری و رمالی رواج یافته و عده‌ای با سو استفاده از باور و سادگی مردم از این ابزار برای کلاهبرداری و سودجویی استفاده می‌کنند.

مدتی است که بازار فالگیری و رمالی رواج یافته و عده‌ای با سو استفاده از باور و سادگی مردم از این ابزار برای کلاهبرداری و سودجویی  استفاده می‌کنند.

اخیرا تراکت هایی در این زمینه به صورت گسترده متعلق به خانمی به نام"ی.ر" در مترو و بی‌آرتی شهر تهران توزیع شده است.

در این تراکت های تبلیغاتی ضمن بیان سابقه کاری این فرد برخی ادعاها در خصوص پیش بینی زندگی افراد، فال گیری، آیینه بینی و .. آن هم  به صورت 100 در صد تضمینی عنوان شده است.

همچنین فرد مورد اشاره در این تراکت ها از 12 سال سابقه کاری خود سخن گفته است. در این تراکت شماره تماس فرد مذکور درج شده تا پس از تعیین وقت قبلی افراد بتوانند به منزل این فرد به منظور فالگیری مراجعه کنند.

 این فرد در قسمتی از تراکت تبلیغاتی خود مدعی شده که در دوره های تخصصی در کشورهای هند و چین نیز شرکت کرده و آموزش های لازم را در این زمینه دیده است.

رواج این گونه خرافه‌گویی‌ها و بازی با اعتقادات و سادگی مردم یکی از مهمترین نکات قابل ملاحظه است. همچنین مسئله مهم دیگر وجود نداشتن عزم جدی برای مقابله با این کلاهبرداران در سطح جامعه است که به صورت قارچ گونه رو به روز در حال افزایش هستند.

شبکه اطلاع رسانی دانا و دیگر رسانه ها، بارها و بارها نسبت به  شیوع این اقدامات در کشور ، به ویژه در شهر تهران هشدار داده‌اند و اخبار موثقی در این زمینه منتشر کردند که  متاسفانه تا کنون هیچ اقدام جدی در خصوص مبارزه به این هنجار اجتماعی از سوی دستگاه های مسئول صورت نگرفته که همین امر موجب شده تا افراد سود جو به راحتی بتوانند در ملا عام این اقدام غیر قانونی و کلاهبرداری آشکار را در مکان هایی مانند متروی تهران توزیع و پخش کنند.

امید است مسئولان هرچه سریعتر در مقابل این اقدامات واکنش نشان داده و طبق قانون با متخلفان و کلاهبرداران برخورد قاطع کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین